Реєстрація
Вхід
» »

Офісні правила етикету

З раннього віку наші батьки, вчителі намагаються прищеплювати нам правила етикету, але, на жаль, не всі дотримуються його. Природньо, це справа кожного, але офісні правила етикету необхідно чітко виконувати, якщо для вас важливо зберегти свою роботу. При цьому існують і особливості правил офісного етикету, і їх знають не всі. Як ви вже зрозуміли, сьогодні, разом з фахівцями сайту робота у Сєвєродонецьку ми спілкуємось про офісний етикет.

Щоб не тільки втриматися на своєму місці, але і зробити кар'єру і отримати повагу колег ці правила потрібно вивчити досконально.

Вітання

Щоранку потрібно починати свій робочий день з привітання. При цьому здоровається першим той, хто заходить у приміщення. При зустрічі з начальником, потрібно першим привітатися з ним, незалежно від вашої статі. Але якщо ви і ваші колеги вже сидять в офісі, то за правилами ділового етикету, начальник який переступає поріг повинен привітатися першим.

Рукостискання

Цей ритуал залежить від основного контингенту офісу, але, за правилами ділового етикету відсутність рукостискань допускається. В Україні рукостискання між чоловіками вважається обов'язковим, як і в багатьох країнах Європи. При зустрічі чоловіка і жінки, жінка повинна першої протягувати руку, при цьому рукостискання має бути коротким. Також допускається і словесне вітання.

Знайомство

У великих компаніях, де великий потік людей, знайомство – часте явище. За правилами ділового етикету при знайомстві, молодших за посадою (віком) завжди представляють старшим. Вони також можуть самі подати себе. Але жінка ніколи не представляється першою, незалежно від її стану та віку. Таке дозволено тільки в тому випадку, якщо знайомляться літній чоловік і молода дівчина.

Дрес-код

У корпоративному середовищі - в юридичній фірмі, фінансовій установі - стандартної уніформою є костюм; костюми носять як жінки, так і їх колеги чоловіки. За робочим столом цілком можуть бути доречні джемпер або блузка зі спідницею, при умови що під рукою є піджак, який можна накинути на плечі в будь-яку хвилину. Під піджак можна надягати блузку, бездоганно відпрасовану сорочку, трикотажний джемпер або безрукавку. У компаніях, де дотримуються строгих правил щодо одягу, необхідно завжди носити панчохи; туфлі повинні бути із закритими мисами і каблуками не вище середнього.

Якщо ви працюєте в корпоративному середовищі, подумайте, чи належите ви до тих, хто віддає перевагу одягу в тонку смужку, і чи є у вас схильність до блідо-рожевого кольору або пристрасть до насичено червоного. Вироблення власного стилю ділового одягу є заняттям на все життя. Чим вище ви піднімаєтеся по службовій драбині, тим більшу свободу ви отримуєте для затвердження своїх індивідуальних смаків. До тих же пір - і у випадках сумнівів - дотримуйтеся класичного стилю.

Кого пропускати першим?

Джентльмени завжди пропускали вперед дам, але в діловому етикеті цього правила можна і не дотримуватися. При цьому сучасне правило ділового етикету свідчить, що входити і виходити першим потрібно тому, хто стоїть ближче до дверей. Відкривати двері дамам – необов'язково. Це ж правило діє і з ліфтом. У звичайному житті чоловік першим входить в ліфт, але в офісі це правило можна і не дотримуватися, тому що іноді виникає необхідність обігнати колегу чоловічої статі і буквально "вбігти" в кабіну ліфта.

Стук у двері

Часто в офісі з'являється необхідність увійти в сусідній кабінет, але підходячи до дверей, нас долають сумніви – чи потрібно стукати чи ні? За правилами етикету стукати необхідно тільки при входженні в особисті кабінети, офіси, де працюють три-чотири людини стукати не необов'язково. Після того, як ви увійшли в кабінет до колеги, можна присісти, але краще дочекатися пропозиції від господаря кабінету, або почекати, поки він сяде.

Телефонний дзвінок

Офісні життя передбачає часті телефонні розмови. Тому правила офісного етикету прописані і в цьому аспекті. Навіть якщо ви дуже зайняті, телефонну трубку потрібно знімати не пізніше четвертого дзвінка, інакше ваш вчинок може бути оцінений як небажання спілкуватися. Закінчує розмову раніше ініціатора непристойно. Іноді в процесі розмови зв'язок може перерватися, в цьому випадку передзвонити повинен той, хто подзвонив. Дуже часто можуть зателефонувати тоді, коли ви приймаєте відвідувача, в цьому випадку, вам потрібно вибачитися і відповісти на дзвінок, при цьому коротко, але ввічливо пояснити тому, хто телефонує, що у вас прийом, і перенести дзвінок на зручний для вас час.

Вибір подарунка

В офісі, як і в сім'ї, є знаменні дати, і часом трапляються дні народження колег. Звичайно ж, кожному з нас хочеться привітати та вручити йому хоча б невеличкий презент. Вибираючи подарунок начальству або колезі треба зупиняти свій вибір на нейтральному подарунок. За правилами офісного етикету не можна дарувати особисті речі, такі як краватка, парфум або колготки. Можна подарувати гарний сувенір, пов'язаний з напрямком офісу, або різні ручки, щоденники, органайзери. Пам'ятайте, що подарунок не повинен бути дорогим, це стосується і начальства. Інакше, одержувач може потрапити в незручне становище, а ваша поведінка розцінена колегами неправильно. Ось такі правила офісного етикету потрібно дотримуватися, щоб бути успішним.

У наступній статті поговоримо: Як пройти тест на детекторі брехні при прийомі на роботу а також Зміни до КзПП, лютий 2016 року.


15.02.2016 15:23
» »
Мы у Facebook


Реклама


Copyright Pracja.com.ua privacy policy