Менеджери по персоналу, як і всі люди, бувають різними. Зустрічаються і такі, що цукерку у дитини заберуть, а потім будуть стояти і реготати над його сльозами.
Сьогодні з фахівцями сайту робота у Ужгороді ми розбираємо найбрудніші прийоми, якими деякі з них користуються, для маніпулювання іншими людьми.
Уявіть, що ви нарешті знайшли компанію, яка ідеально вам підходить. Поруч з будинком, з білим оформленням, хорошою зарплатою, затишним офісом. Після співбесіди вам обіцяють передзвонити щоб повідомити результати.
Через деякий час HR дійсно дзвонить, і обережно запитавши чи приймете пропозицію у разі, якщо воно буде зроблено, і почувши позитивну відповідь, каже що у вашого керівника теж залишилося приємне враження, але у них є ще кілька кандидатів на цю вакансію, і він повідомить вам у випадку, якщо рішення буде прийнято все-таки на вашу користь.
Нарешті, через кілька днів він дійсно передзвонює, вітає, і каже що з багатьох кандидатів вони вибрали саме вас, і готові зробити пропозицію. От тільки давайте трохи посунемось по зарплаті.
Посунемось по зарплаті він говорить таким сумним тоном, що можна уявити зарплату урізають і йому. І звичайно, при належній переконливості в більшості випадків людина погоджується. Деколи, навіть психологічно складно відмовитися від вакансії, після того як ти так важко отримав по ній пропозицію.
Потім можна випадково дізнатися що на цю вакансію не могли знайти людину кілька місяців, та ще багато цікавого.
Цей метод HR використовують зазвичай в тандемі з безпосереднім керівником, або якщо він сам перейшов з іншої професії HR, наприклад з айтішника перейшов у консультанта по підбору персоналу, такі персонажі часто зустрічаються в топових кадрових агентствах.
На співбесіді він може завалювати вузькоспеціалізованими питаннями, з сумнівом качати головою, і всіляко показувати вам, яким все-таки ви є новачком у своїй професії, в якій пропрацювали 10 років.
У фіналі, коли ви вже просто починаєте уявляти собі що просто не гідні пропонованої вакансії навіть в якості асистента, він може зробити пропозицію, але одночасно з цим обов'язково постарається прогнути під збільшений випробувальний термін, і відповідне зниження зарплати на його період.
Цей метод, протилежний зазначеному у першому пункті, HR використовує коли він випадково натикається на дуже цінного фахівця, якого треба завербувати будь-якою ціною, і тут вже не йде мова про спроби прогнути по зарплаті або умовам.
Цим же методом втім користуються багато маркетологів, і лохотронщики. "Тільки сьогодні джинси зі знижкою 50 % в наших магазинах модного одягу".
Кандидату повідомляється що вони готові зробити йому пропозицію, але рішення необхідно прийняти швидко, оскільки у них є й інші претенденти, і якщо ви відмовитеся, то вакансія піде до них.
Цим методом HR користуються зазвичай при масовому вербуванні низько кваліфікованого персоналу, наприклад торгпреди, початківців менеджерів з продажу, асистентів менеджерів, і інших "юнаків блідих з поглядом палаючим", зазвичай на вакансії, де передбачається швидкий кар'єрний та фінансовий зріст.
Тут в хід йде повний арсенал створення враження, що якщо людина прийде працювати в компанію, то він вважай бога за бороду піймав. Тут і історії успіху, і робота на "всесвітньо відомий бренд" , і швидке кар’єрне зростання і можливість працювати в дружній команді, і тому подібна нісенітниця. Ось тільки реальна зарплата буде копійчана. Але вона ж не головне, порівняно з такою купою ништячків?
Коли-то мені і самому довелося попрацювати в ролі такого хом'яка. Але треба сказати, при належній старанності люди на таких посадах іноді досягають успіху, але це скоріше виняток з правил.
Читайте також: Як здобувачі прогинають HR менеджерів і Як відрізнити порядного роботодавця від шахрая?