Супровідний лист – один з найбільш важливих інструментів при пошуку роботи. І якщо резюме можна назвати "візитною карткою претендента", то супровідний лист (Cover Letter) є, свого роду, заочною самопрезентацією на віртуальному попередньому бліц-інтерв'ю. Причому важливість цієї "бліц-співбесіди" важко переоцінити: адже, не пройшовши його, ви не зможете потрапити на реальну співбесіду. І вже тим більше не отримаєте бажану роботу.
Ось чому правильно складений супровідний лист має таке велике значення, особливо коли мова йде про пошук роботи в умовах кризи. Тому в цій статті ми з фахівцями порталу робота у Полтаві давайте поговоримо про основні помилки, що зустрічаються при складанні супровідних листів.
Найпоширеніша помилка шукачів роботи – це відправка резюме без супровідного листа.
Залишається лише гадати, на що розраховують такі здобувачі. Можливо, вони лінуються витрачати час на підготовку супровідних листів: думають, що робота і так "сама їх знайде". Ну а друга помилка, мабуть, у тому, що вони просто не знають, що писати у супровідних листах.
Що ж, давайте пройдемося по помилках по порядку.
У цьому випадку супровідний лист ніби і є, але, насправді, краще б його не було. Оскільки таке "послання" може тільки нашкодити.
Адже якщо претендент не може написати нормальне супровідний лист, у роботодавця виникає безліч сумнівів:
А чи здатен цей здобувач викладати свої думки?
А чи були у нього реальні успіхи і досягнення у роботі?
А чи є у нього достатня мотивація, раз він не хоче витрачати часу на написання Cover Letter?
Щоб донести до роботодавця свою думку (що ви є тим самим ідеальним кандидатом на цю посаду) супровідний лист повинен мати чітку логічну структуру.
Граматичні помилки у супровідному листі так само неприпустимі, як і у самому резюме. Так що краще не поспішати з відправкою листа, а спочатку уважно перевірити його на наявність помилок. Можливо, варто дати прочитати текст комусь із друзів або родичів.
Супровідний лист повинен відображати вашу конкретну специфіку та відповідати потребам роботодавця. Це має бути ваше власне "дітище".
Кожна вакансія і ситуація роботодавця по-своєму індивідуальна, і це обов'язково має бути враховано. Адаптувати під кожну вакансію потрібно резюме та супровідний лист.
Так, наприклад, супровідний лист, що надсилається на опубліковану вакансію, повинен відрізнятися від листа в ситуації, коли вакансія не публікувалася, але ви припускаєте, що, можливо, вона є.
Аналогічним чином повинні відрізнятися супровідні листи, що надсилаються роботодавцям і рекрутинговим агентствам.
Вакансії на сайтах по роботі, а також на сайтах самих роботодавців, в цьому сенсі нічим не відрізняються від ситуації, коли ви відправляєте CV безпосередньо на e-mail.
Читайте також: Чому пошук персоналу може тривати дуже довго і не закінчитися нічим і Як розмовляти по телефону при пошуку роботи.