У багатьох напевно було так – проходиш співбесіду, а потім тобі приходить відмова, і ти не розумієш, ну що цьому HR не сподобалося, нормально ж спілкувалися? І взагалі, ситуація нагадує побачення з дівчиною, трохи що не так ляпнув, і ось вона вже закочує очі і непритомніє. Сьогодні фахівці сайту робота у Чернігові розповідають про ТОП теми, які точно не варто обговорювати на співбесіді.
У багатьох людей картонний тип мислення. Вони бачать інших у вигляді певного набору параметрів, і якщо один з параметрів буде випадати з їх картини світу, то він може збити всі налаштування.
Приміром, людина влаштовується на посаду менеджера проекту. HR дивиться резюме. Так, на минулому місці працював менеджером проекту, на попередньому клієнтським менеджером, нормально, на рік раніше торговим представником, а далі що там вказано? Про як, вантажник!
І для багатьох, чоловік, який колись працював вантажником, залишається вантажником назавжди. Не дивлячись на те що він старався, отримував освіту, розвивався. Тут марно щось пояснювати, потрібно просто прийняти це як факт, у свідомості багатьох, люди вже народжуються з "благородними" професіями офісного планктону, і не можуть заплямувати себе якоїсь непотрібною робочою діяльністю, в їх сприйнятті це пляма на біографії, залишається у людини назавжди.
Тому краще просто не згадувати, що колись ви розвантажували вагони, або займалися циклюванням паркету, якщо влаштовуєтеся на роботу, де передбачається управління великими проектами. Звичайно, у багатьох такого маразму в голові немає, але зустрічаються і такі, для кого це важливо.
Багато хто в молодості, а буває і в зрілості, займалися всілякими дурницями. Хтось був панком, хтось готом, у когось до сих пір в шафі висять штани кольору хакі, в яких він ходить на концерти ультраправих Треш Метал Груп. Хтось захоплюється до самозабуття Варкрафтом, або їздить на зльоти бардів, де п'є біля багаття горілку, і співає на весь лісопарк, лякаючи випадкових перехожих заливистим вокалом "Ой чи там кінь стоїть..."
Все це може травмувати ніжну душу менеджера по персоналу. На його думку, згадувати про таке просто не пристойно, хоча б тому що це суперечить уявленню про ідеального кандидата з точки зору корпоративної культури компанії, а багато з них між іншим люблять відвести час від часу розмову трохи в сторону, щоб дізнатися трохи про особисте життя здобувача.
І так, з соцмереж краще заздалегідь прибрати фото які "порочать честь і гідність".
Ніколи, ніколи не згадуйте про свої проблеми. Про іпотеку, здоров'я, донька вирішила піти в монастир, дружину зрадницю через яку ви готові працювати понаднормово аби тільки не бачити її, особливо це стосується грошових проблем. Навіть якщо вам здається, що ваші проблеми будуть на руку роботодавцю - "є іпотека - значить буде працювати і не втече", не згадуйте. Прийміть це як догму.
Люди беруть вас на роботу щоб ви вирішили їх проблеми, а не думали про власні.
- Який у вас найбільший недолік?
- Я завжди кажу тільки правду
- Але мені здається це не недолік!
- Мені байдуже що вам здається!
Ніхто не чекає від вас на співбесіді правди. HR адже не настільки наївні ідіоти, щоб сподіватися на правду. А якщо ви вважаєте що правду говорити варто, тому що вашу відкритість оцінять, то я можу вам сказати абсолютно точно – не оцінять. Швидше будуть вважати неадекватним. Правдолюбів не любить ніхто. Тому не варто говорити правду - про вашого начальника, підлеглих, робочих відносинах, забавних і не дуже випадках.
В минулих статтях ми писали що точно не варто брехати, але це відноситься тільки до об'єктивних фактів - наприклад зірвано постачання, або не виконаного завдання. Суб'єктивну ж правду - думка про людину, або "правдиву" оцінку своїх особистих якостей, особливо якщо вона занижена або навпаки, неадекватно завищена, навряд чи хтось оцінить. Люди чекають не правди, а красивої казки, яку ви не зможете, то хоча б дуже постараєтеся на новому місці втілити в життя.
Отже, ми намагались охопити частину найбільш популярних помилок у побудові взаємин під час перших переговорів. Але, звичайно, є стільки нюансів, що про це можна написати цілу книгу.
Читайте також: 100% методи підвищити свою вартість на ринку праці і Як знайти роботу людям старшого віку.