Часом може здатися, що людина, яка проводить з вами співбесіду, тільки дивом не виявилося в гамівній сорочці під ніжною турботою доброзичливих людей у білих халатах. В цьому пості розберемо чому кадровики задають такі дурні питання, навіщо вони це роблять, і як пройти співбесіду.
Зазвичай співбесіда будується за структурою – одне питання - одна грань претендента, яка повинна цим питанням розкриватися. Зараз ми розкриємо три основні грані. HR-и хитріше звичайно всіляко маскують, перефразовують питання, намагаються заплутати. Але в цілому, зміст питань для кожної грані один і той же, тому всі ці питання можна звести до нижчепереліченим.
Розкажіть про ваш колектив на минулій роботі. Можуть бути варіації – розкажіть про вашого кращого друга, буває навіть – розкажіть про вашого найлютішого ворога.
До чого це питання взагалі? Зрозуміло, що збіговисько виродків, гомосексуалістів, ледарів і брехунів. Але HR-а вчили, що кожна людина бачить в інших в першу чергу самого себе. Тому найпростіше скласти портрет людини по тому, як він висловлюється про інших. Втім, ця істина не нова, ще Ганді говорив, що праведник навіть у злодієві побачить праведника, а злодій навіть у праведнику – злодія.
Як відповідати на це питання? Абстрагуватися від колективу, і уявити що ви даєте відгук про самого себе.
Чому ви хочете працювати саме в нашій компанії? Формулювання для топів або рідкісних фахівців, яким так питання не задають – "що могло б залучити вас в нашій компанії?" Можуть бути інші питання, мета яких схожа.
Ну зрозуміло – подумає здобувач. Захотіли послухати дифірамби на свою адресу, щоб я полоскотав ваше самолюбство. Ну ні, я ще не настільки опустився. Але найчастіше менеджеру з персоналу глибоко байдуже на вашу думку, і ваші дифірамби. Зазвичай це питання задають з метою оцінки вашої етики у стосунках.
У корпоративному світі є своя мова, своя етика лицемірства яка служить клеєм, зв'язує корпоративні скріпи, і на багатьох посадах, особливо в клієнтській і керівної сфері, вона необхідна.
Розкажіть про вашу найбільшу невдачу? (варіанти – удачу, саму значущу для вас подію, операцію, і інші варіанти).
Здобувач дивиться на HR-а і думає – ну зрозуміло, все прямо як на побаченні "ну розкажи що-небудь, не будь таким нудним". Але ні, HR вислуховував різні історії сотні разів, і йому дійсно нудно, але тільки від цих історій, бо це звичайна рутина.
Однак одна і та ж історія, наприклад про те як клієнт прокинув з оплатою замовлення може бути розказана по-різному – можна довго розповідати "а я йому довіряв, так довіряв..." прямо як ображена панянка, можна з філософією мудреця – "це мене багато чому навчило...", а можна з філософією бійця "ну, якщо ще раз таке трапиться, то я..." , і в залежності від варіанту HR вирішить, наскільки відповідає запит замовника і ваш підхід.
Отже, це була основа, також рекомендуємо вам прочитати: Як гарантовано провалити співбесіду а також Робота за кордоном з чого починати?.