Питання про те, як боротися із запізненнями співробітників рано чи пізно постає перед кожним керівником. Регулярне порушення трудової дисципліни може вивести з рівноваги будь-якого начальника, навіть з дуже міцними нервами. Причому причини і виправдання з боку підлеглих можна почути неймовірні, розповідає фахівець сайту робота у Білій Церкві.
Будь-якому керівнику важливо виробити свою лінію поведінки в конфліктній ситуації і чітко її дотримуватися. Однак у деяких випадках доцільно подумати не тільки про те, як покарати співробітника за запізнення, а ще і як допомогти підлеглому впоратися з проблемою.
З одного боку: запізнення з-за пробок – вина чи людини? Ні!
Звичайно ж, можна вийти з дому раніше. Як говориться: "на п'ять хвилин пізніше вийшов з дому – на півгодини довше добирався до роботи".
А якщо раніше, то чекати на підприємстві або на прохідній зайвих півгодини до початку роботи іноді просто не хочеться – якщо ви виїхали завчасно.
Як вгадати?
Найоптимальніший варіант: змінити графік роботи; починати працювати якомога раніше; тоді і пробки не перешкода. Але специфіка у кожного підприємства – індивідуальна. Так що далеко не завжди подібне можливо реалізувати.
А от психологічний аспект на предмет запізнень керівникові не варто скидати з рахунків. Адже людина просто звикає до того, що сьогодні він запізнився на 5-10 хвилин, і йому за це нічого не було. В результаті, подібний стан речей набуває буденний характер. Тут вже – словами справі не допоможеш...
Як бути "бідному" начальнику?
Розглянемо можливі варіанти.
Але почнемо з того, що особистий приклад заразливий – не спізнюватися самому.
І, змусити співробітників в обов'язковому порядку передзвонювати особисто і ставити до відома навіть в тому випадку, якщо запізнення на роботу становитиме п'ять хвилин. Навряд чи подібне увійде в звичку. Людина краще не запізниться, ніж турбувати начальника з такого приводу.
А от якщо не подзвонив і запізнився, будь ласка – ЙОГО ВЕЛИЧНІСТЬ ШТРАФ.
Законодавством це не передбачено, але ж є премія, і зняти її – простіше простого.
Зрозуміло, що психологічний стан працівника після такого погіршиться, та ще й істотним чином. Але ж він був сповіщений в плані попереджувального дзвінка, до якого звичка, як згадувалося – навряд чи виробиться. Коло замкнулося!
Є працівники – звичайні, а є і кваліфіковані.
Проводячи співбесіду, перших намагайтеся брати з тієї когорти, яка живе найближче до місця роботи.
Других можна і почекати – відпрацюють.
Ось тільки проконтролюйте на наступний день, чім людина займалася цих 15-30 хвилин. Протирати штани на вашому підприємстві нікому не місце...
Наприклад, можна влучно скористатися ситуацією.
Ви знаєте, що один з ваших співробітників незабаром звільниться. Якщо у вас з ним нормальні стосунки, то ви можете попросити його підіграти — розіграти комедію перед іншими.
На паперах ви звільняєте його по-людськи, а перед колективом – за порушення трудової дисципліни. Що може бути простіше?!
І, в кінці кінців: визначтеся щодо того, чи потрібен вам результат чи процес (порядок, "ідилія" створення робочого виду – відноситься до держструктур).
Якщо перше, то елементарно підрахуйте, що ви втрачаєте в разі запізнення співробітників, і що заробляє в іншому випадку.
Може вам навіть вигідніше привчити їх виходити з дому на п'ять хвилин раніше (як вже згадувалося); нехай спокійніше і швидше доїдуть, пів годинки кави поп'ють до роботи, поговорять про своє, та ще й надбавку до зарплати за це отримають – в оптимальному випадку.
А якщо друге, то "радійте" — закон на вашому боці...
Ще не забудьте розібратися з запізненнями "любимчиків" — всі повинні бути рівні.
Наступного разу поговоримо: Фатальна помилка претендентів на добру вакансію і Що робити, якщо працівник просить підвищити зарплату?